Next Consulting

Management Audit, Executive Search, Recruitment, Mentoring

Két különböző személyiség, hasonló értékrenddel és közös célokkal: Áron Eszter az ÁERON egyik tulajdonosa és Lászlóffy Vivien CEO

2017. március 31. 12:54 - nextconsulting

Áron Eszter (31) designer és közgazdász (KREA, IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola), 2012-ben tulajdonostársaival - Mártenyi Zita, Vekkel László, Porkoláb Gergő - elindította saját divatmárkáját. 2017 márciusában a Glamour Woman of the Year pályázaton az év divattervezőjének választották. Az 5 éve indult ÁERON kollekciót ma már megtaláljuk Európában, Ázsiába és Amerikában is.

Lászlóffy Vivien (26) közgazdász (Boston University), 2015 óta vezeti az ÁERON-t, 2017-ben az amerikai Forbes Magazin beválasztotta a 30 legtehetségesebb fiatal vezető közé Kereskedelem, e-kereskedelem kategóriában.

nevtelen.jpg

24 évesen lettél az ÁERON ügyvezetője, hol szerezted meg a vezetői munkához az alapokat?

(L.V.) 10 éves koromban kezdtem el versenyszerűen teniszezni és 11 éves koromtól kezdve a szüleim nélkül, az edzőmmel jártam a különböző nemzetközi versenyekre. A sportban nagyon sok mindent megtanul, végigcsinál az ember fiatalon, sok olyan tapasztalatot szerez, amit a vezetők hosszú évek alatt gyűjtenek össze. Az élsportban eltöltött évek tapasztalatait, a hozzáállást, a kitartást, a célok kitűzését és megvalósítását most, az üzleti életben nagyon jól tudom alkalmazni. Bostonba tenisz ösztöndíjjal kerültem az egyetemre, amit én harcoltam ki magamnak. Vezetői tapasztalatot először csapatkapitányként szereztem, engem választottak meg a csapattársak az egyetemi tenisz csapatban. 15 lányt összefogni és egy irányba terelni – akik különböző országokból érkeztek, eltérő kulturális háttérrel, és egyéniségekkel – nem volt könnyű feladat. De mégis sikerült mindenkivel megtalálni a megfelelő hangot, és tudtam őket motiválni.

Hogyan találtatok egymásra?

httpjuicy_mashkulture_net.jpg(A.E.) 2012-ben indítottuk el az ÁERON-t, 3 társtulajdonossal. 2015-ben kaptunk ismét egy befektetést és akkorra érett meg a döntés, hogy szükségünk van egy ügyvezető igazgatóra, aki csak a cég menedzselésére és irányítására koncentrál. Van egy közös ismerősünk, Vajda Mályi Zsuzsi (Divatszakember, Strategic Planning Manager – Brands.hu), aki mind a kettőnket ismert, és ő mondta, hogy szerinte érdemes találkoznunk, mert jó párost alkotnánk.

(L.V.) Mielőtt találkoztunk volna Zsuzsi által, a sors úgy alakította, hogy találkozzam Eszterrel. Itthon voltam 2 hetet, amikor New Yorkból Londonba költöztem, és egy közös barátnőnk elhozott az ÁERON Showroomba. Azonnal megtetszett a környezet, az emberek, és amit csinálnak.

(A.E.) Aznap, amikor Vivi bejött épp egy rendezvényünk volt, bemutatkozott, nagyon magabiztos és lehengerlő volt, első pillanattól kezdve érdeklődő és lelkes. Valahogy a kémia is azonnal működött közöttünk, éreztük, hogy ez egy jó találkozás.

Vivi, Téged mi motivált, hogy elvállald egy magyar brand menedzselését, itthon, Budapesten?

vivi-portrait_kicsi.jpg(L.V) Ha 24 évesen kapsz egy lehetőséget, hogy ügyvezető igazgató lehess, az nem minden nap történik meg. Megfogott, hogy volt egy erős alapja a cégnek, és készen állt egy nagy ugrásra. Természetesen volt egy emocionális oldala is, hogy egy magyar márkát építhetek. Rengeteget tanultam ez alatt a két év alatt, most így visszanézve elképesztő az egész! „Learning by doing”, ez a filozófiám. Munka közben tanultam meg a folyamatot, rengeteget kérdeztem, minden érdekelt. Ahhoz, hogy sikeres legyél, nyitottnak kell lenned az emberek és a világ felé és sokat beszélgetni arról, hogyan lehet még jobban csinálni a dolgokat. És ezt teszem a mai napig. A L’Oreal new-yorki központjában a Vice President mellett dolgoztam közvetlenül. Ez lehetőséget adott arra, hogy egy hatalmas multi cég működését átlássam, és ne csak egy munkafolyamatot ismerjek. A sportoló múltamból szerzett tapasztalataimat az üzleti életben jól tudom hasznosítani, hiszen a megoldó képesség, a célok kitűzése, megvalósítása gyerekkorom óta kihat az életemre.

A tervezők nem mindig ilyen racionálisak és tudatosak, mint Te. Ez miből fakad?

hg_hu.jpg(A.E.): Igen, én egy racionális típusú tervező vagyok, rendszerető, tiszta úton haladó. A ruhákat azért tervezem, hogy minden nap hordhassuk, kifejezze az érzéseinket, a lelkünket. Anyukám textillel kereskedett, így az eladás, az anyagok szeretete gyerekkorom óta elkísért. Mindig a tökéletesre törekedtem és 2012-re álltak úgy össze a dolgok, hogy három tulajdonostárssal belevágtunk. Előtte elvégeztem az IBS-t is, hogy üzleti szempontból is átlássam, megértsem a folyamatokat, de teljesen nyilvánvaló volt számomra hogy nekem a tervezés az utam. Minden tervező álma egy saját út, én kivártam a megfelelő pillanatot az elindulásra. Azt kell mondanom, hogy ez nagy bátorság volt mindannyiunk részéről, akik elindítottuk az ÁERON-t.

Mi a munkamegosztás kettőtök között?

(L.V.) Szorosan együttműködünk. A cég vezetése, az operatív feladatok, a pénzügy az én feladatom, Eszter a tervezésért felel. De szinte mindent egyeztetünk, egymást támogatjuk, fontos a két különböző látásmód, ami így teszi kerekké, egységessé a működést.

aeron_ss1739010_dcrop_kicsi.jpg

aeron_ss1739299_dcrop_kicsijpg.jpg(A.E.) Az én részem az inspiráció, az anyagok, a tervezés, de bekapcsolódik Vivi is, átbeszéljük, megvitatjuk mindennek az előnyeit és a hátrányait. A mintakollekció elkészítése is az én feladatom, aztán a gyártást már Vivi koordinálja. Szoros együttműködés és egyeztetés jellemzi a munka kapcsolatunkat. Számomra nagyon lényeges Vivi meglátása, véleménye, ő egy nagyon erős támasz a döntésekben. A cég belső rendszerét és működését is együtt tervezzük meg és közösen hozzuk meg a döntéseket.

Milyen szempontok szerint választjátok ki a kollégákat?

(L.V.) Én vagyok a legjobb példa arra, hogy nem a kor a döntő. A tapasztalat, a hozzáállás a lényeges, a fellépés, a gondolkodás és hogy valamit akarjon hozzátenni.

(A.E.) Vannak munkakörök, ahol nem adhatod a munkát lelkes fiatalnak, mert szükséges a tapasztalat például a gyártásban. Így különböző korosztályból kerülnek ki a csapattagok.

Mi a véleményetek a Z generációról?

(L.V.) Az én generációm legtöbbször úgy érzi, hogy tud mindent, minden információhoz nagyon könnyen hozzájut, megszokta, hogy mindene megvan, ezért más a hozzáállása a munkához. Sokszor nincs meg bennük a kitartás. Nekem ebben a sport segített, hiszen az én szüleim nem engedték, hogy félbe vagy abbahagyjak dolgokat, ráneveltek a kitartásra. Ennek sokat köszönhetek.

Mi a célotok 2-3 éven belül?

img_6002.JPG(L.V.) Vannak pénzügyi elvárásaink a céggel szemben, illetve egy üzletnyitás is a tervek között szerepel. Ez egy komoly igényfelmérést, piackutatást igénylő projekt, rengeteg feladattal. Ehhez az kell, hogy ismertebbek legyünk, legyen igény az ÁERON-ra. Egy stabil csapat kialakítása is elengedhetetlen, hogy lehessen mire támaszkodni. A cég háromszorosára nőtt az elmúlt két évben így folyamatosan fejlődünk, dolgozunk azon, hogy még elismertebbek és jobbak legyünk.

(A.E.) Engem az üzletnyitás az, ami a leginkább foglalkoztat. Csodás lenne, ha térbe kerülnének a ruhák. Ez még inkább megerősítené a vízióját a márkának. És persze haladni előre, erős, stabil céggel, nagyszerű csapattal. 

Mit tanácsoltok a fiataloknak, hogyan lesznek sikeresek?

(L.V) Kitartás! Nem szeretjük, amikor sokat kell küzdeni, de e nélkül nincs siker. Fontos a nyitottság, mert senki nem tud mindent tökéletesen. Ha nyitott vagy, tudsz fejlődni. És kell egy szuper partner, egy jó csapat, mert ez nem egy „one man show”!

(A.E.) Lényeges meghallgatni és meghallani, átgondolni a véleményeket, de tudni kell visszalépni a saját megérzéseidhez. A saját érzéseidet fontos szem előtt tartani a sok jó tanács mellett. Az előretervezés kiegyensúlyozottságot és rendszert ad a működéshez. Az én tapasztalatom az, hogy mivel mi mindent időben és előre megtervezünk, ezért a mindennapjaink kiszámíthatóak, felkészültek vagyunk, nyugodtan tudunk dolgozni.

Képek: AÉRON, HG.hu; juicy mushkulture

A Next Consulting Facebook oldalán folyamatosan értesülhetsz hasznos információkról, ide kattintva követheted. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nextconsulting.blog.hu/api/trackback/id/tr6312374077
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása