Next Consulting

Management Audit, Executive Search, Recruitment, Mentoring

Hogyan kezelj vezetőként egy problémás kollégát?

2017. június 09. 14:53 - nextconsulting

ada3530b3900aac1c64306655835a576.jpg

Vezetőként elkerülhetetlen feladat a nehezen kezelhető kollégákkal való törődés, a konfliktusok, kiélezett helyzetek menedzselése. Sok vezető inkább figyelmen kívül hagyja ezeket a szituációkat, aminél az a veszély, hogy előbb-utóbb betelik a pohár és ingerülten reagál. Egy igazán jó vezető szembenéz a problémával és azonnal helyén kezeli azt. Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogy mik azok, amik segítenek vezetőként jól helytállni ebben a kihívást jelentő helyzetben.

Reagálj a szituációra! Fontos hogy a feszült, stresszes eseteket időben a helyén kezeld, higgadtan gondold át és a problémás kollégát próbáld meg több perspektívából is megérteni. Ha indulatból reagálsz, az még több indulatot von maga után, ne hagyd hogy az érzelmeid vezéreljenek, hanem a tényekre és a konkrétumokra szorítkozz!

Faggasd ki a kollégákat! Beszélj minden érintettel, tudd meg ki hogyan élte át, élte meg a konfliktust, mi a véleménye a kialakult problémáról?

Ne söpörd a szőnyeg alá! Te, mint vezető felelős vagy a kollégákért, a hatékony működésért. Biztos lehetsz benne, hogy a munkatársaid is azt várják el tőled, hogy vezetőként állsz előttük és segíted őket a kialakult konfrontáció megoldásában. Maradj higgadt és magabiztos.

angrycoworkers-479.jpgFókuszálj a viselkedésre, ne a kolléga személyére! Ne legyen belőle személyes ügy. Cél az, hogy megoldást találjatok, a nehezen kezelhető kolléga viselkedése mögött sok minden állhat (motiváció hiánya, kimerültség, félelem, személyes problémák).

Fogalmazz világosan! Pontosan meg kell határoznod az elvárásokat és a követelményeket a munkatársakkal kapcsolatban. Így tudod csak elvárni, hogy munkakörüknek megfelelően végezzék el feladataikat.

Tarts képzést! A nem megfelelő szakmai tudás is lehet egy ok. A szakmai tréningek támogatják a készségek fejlesztését és segítenek a tudás hiányának kitöltésében.

Hallgasd meg! Amikor egy renitens kollégával beszélgetsz, ne szakítsd félbe, hagyd, hogy kibeszélje magát. Ha megtudod mi a forrása a problémájának, könnyebben találsz megoldást is.

Kövesd nyomon a változást! Ha például megrögzött késő egy kollégád, tisztázd vele az elvárásokat és hagyj neki kis időt, hogy változzon. A notórius későtől nem várható el hogy azonnal pontosan érkezzen.

Ismerd fel, ha már nincs több esély! Vannak helyzetek, változni nem akaró kollégák, akik ártanak a csapatszellemnek, gócpontjai a munkahelynek, ezáltal veszélyeztetik a cég hatékony és gördülékeny működését, a jó hangulatot. Ilyen esetben, neked, mint vezetőnek kell lépned, vállalnod a felelősséget és megválnod a gondokat jelentő munkatárstól.

A bejegyzés trackback címe:

https://nextconsulting.blog.hu/api/trackback/id/tr4012581693