A HOME OFFICE egyre elterjedtebb munkavégzési forma, ami elsőre kényelmesnek tűnhet. Jó érzés a nagy szabadság, ami vele jár, rengeteg előnye van, viszont sokkal nagyobb kihívást jelent eredményesen és hatékonyan dolgozni, mint gondolnánk. Összeállítottunk egy listát, hogy mik azok, amikre ügyelni kell, hogy motiváltak és jól szervezettek maradjunk:
Alakítsd ki a saját munkaterületedet, találj egy megfelelő, kényelmes helyet otthonodban, amely ideális a zavartalan munkavégzéshez.
Mielőtt nekilátsz, öltözz fel! Hidd el, rengeteget számít, és kihat a munkád minőségére, ha nem pizsamában teszed mindezt.
Fontos hogy megszabd a munkaidődet, ezáltal meglesz az egyensúly a magánéleted és a munka között.
Minden napra tervezd meg és priorizáld a tennivalóidat, akár előző este írj egy listát ezekről, így kap egy keretet a napod. A Social Media (Facebook, Instagram, Twitter) csatornáinak csekkolását szorítsd időkeretbe, ez az a dolog, ami miatt könnyen elcsúszhat a napod!
Amennyiben kreatív jellegű feladataid is vannak, vagy több projekten is dolgozol, vedd őket sorba. Ha valamivel elakadsz, nem jönnek ötletek, foglalkozz a következővel. Hatékonyabb tudsz lenni, ha időhatárt szabsz 1-1 feladatra, legyen, mondjuk ez 60 perc. Érdemes beállítani az időt, hidd el, működik!
Jó dolog a multi-tasking, de időben sokkal tovább tart mire mindent elintézel. Egyszerre csak egy dologra koncentrálj, az agyad is hatékonyabban működik ilyenkor.
A nagyobb odafigyelést, több energiát kívánó feladatokkal kezd a napot, mikor még friss vagy. A rutin dolgokat pedig inkább hagyd a nap végére, ezeknél már nincs szükség akkora koncentrációra.
Lényeges hogy tarts szünetet, az étkezéseket pedig semmiképp ne a munkaasztalodnál töltsd!
A HOME OFFICE el is szigetelhet, hiányozhatnak az emberek, a kollégák. Ilyenkor vedd magadhoz a laptopot és ülj be, egy kávézóba, vagy könyvtárba, ahol tudod folytatni a munkát, ezáltal újabb energiákat, impulzusokat kaphatsz a téged körülvevő emberektől.