Next Consulting

Management Audit, Executive Search, Recruitment, Mentoring

Hideg hívások - az értékesítők mumusa

2018. április 19. 15:18 - nextconsulting

call-center-2275745_1920.jpg

Ha megkérdezünk 100 értékesítőt, 80 biztos azt fogja mondani, a hideg hívás az értékesítési folyamat azon része, amit legszívesebben kihagynának a munkájukból! Több országban (pl. USA, Anglia) már törvényi szabályozásban tiltják ezeket a nem kívánt értékesítési hívásokat. Mindezek ellenére, a jó hideg hívás elengedhetetlen része az értékesítésnek. Személyesen, vagy telefonon, a hideg hívás a legjobb módja annak, hogy megnyissa az ajtót egy új kapcsolat, egy új üzleti lépés felé.

Lássuk, hogyan lehet a lehető legjobbat és legtöbbet kihozni a cold call-ból?

  • Fontos, hogy olyan címlistával dolgozzunk, ahol releváns kontaktokat érünk el.Legtöbb esetben egy előre megírt forgatókönyv mentén haladnak ezek a telefonbeszélgetések ami tökéletesen működik, ha a hívott az elvárásoknak megfelelően reagál kérdéseinkre. A siker kulcsa, a jól felkészült értékesítő, aki nem a megadott szöveghez tartja magát, hanem igazodik a hívott félhez és rugalmasan kezeli a szituációt, átadva minél több hasznos információt. A lényeg, minden esetben, hogy időpontot tudjunk egyeztetni a hívott féllel, vagy kiküldhessük ajánlatunkat.
  • A legtöbb telefonos értékesítő legnagyobb félelme hogy a hideg hívása elutasításra kerül. Előre fel kell készülni, tervet készíteni minden eshetőségre, ezek mind segítik enyhíteni a félelmeket és növelni a hatékonyságot. Mielőtt felvesszük a telefont, mindig készüljünk fel! Nyilván függ attól, milyen értékesítési szektorban tevékenykedünk, de a Google keresések, a LinkedIn profilok, a vállalati weboldalak, vagy akár a közösségi média oldalak révén találhatunk releváns és hasznos infókat a hívott félről, és így már nem teljesen idegenként kezeljük.
  • Fontos, hogy mellébeszélés, titkolózás helyett valódi információkat adjunk át, ezzel kiépíthetjük a bizalmat.
  • Törekedjünk arra, hogy legyen folytatás, hogy a telefonhívás után további kapcsolatba kerüljünk, például egy írásbeli ajánlattétellel. Ez ismét egy nagyszerű lépés ahhoz, hogy jobban megismerjék a terméket, szolgáltatást, amit el akarunk adni.
  • Fontos még továbbá, hogy vezessük a hívásainkat, jegyzeteljünk, hogy ebből számszerű statisztikát tudjunk készíteni. Jó visszajelzés a munkánk hatékonyságára, ha látjuk pontosan, hány hívásból lett üzlet, mi az, amin esetleg változtassunk.

Next Consulting Facebook oldalán folyamatosan értesülhetsz hasznos információkról, ide kattintva követheted.