Next Consulting

Management Audit, Executive Search, Recruitment, Mentoring

5 lépésben a lehengerlő kommunikációs stratégiáért - így emelkedj ki a tömegből

2017. június 16. 12:54 - nextconsulting

pexels-photo-59197.jpeg

Manapság, helytállni egy versenyképes piacon nem könnyű feladat, hiszen cél hogy kiemelkedjen vállalkozásod a tömegből, hogy magadra, termékedre, szolgáltatásodra irányítsd a figyelmet. Minden növekvő vállalkozásnak kötelező egy hatékony, eredményes kommunikációs stratégia kidolgozása. Figyelembe kell venni a fogyasztói igényeket, a piackutatás eredményeit, hogy hozzá láss a kommunikációs stratégia felépítéséhez.

Határozd meg a céljaidat! Ezeket az üzleti tervedhez kell igazítanod, más módszert kell választanod, ha terméket akarsz eladni és mást, ha szolgáltatást. Ezeket gondold át:

  • Ki a célközönséged?
  • Kik lehetnek a közvetítők? (nagykereskedők, kiskereskedők, ügynökök, képviselők, brókerek, szakmai tanácsadók, véleményformálók?)
  • Felhasználói típusok? (ritkán, alkalmanként, gyakori, nem használók, átgondolt, hűséges)
  • Célcsoport életmódja? (foglalkozás, fogyasztás és értékrend alapján)
  • Földrajzi és demográfiai szempontok

A célcsoport profiljának felépítése segít meghatározni a kommunikációs stratégia irányát.

Határozd meg a vállalkozásod üzenetét! Miután összeállt a célcsoportod és a kommunikációra vonatkozó terved, foglald össze azokat a kulcsfontosságú üzeneteket, lényeges pontokat, amik alapján hirdetni szeretnéd vállalkozásodat

Átgondoltan és tudatosan válassz kommunikációs csatornát! (Online, offline média megjelenés, célzott nyomtatás, közösségi médiák használata). Mérlegelned kell, hogy vállalkozásod számára melyik PR kampány lehet a legeredményesebb és legkifizetődőbb. Fontos az interaktivitás, a folyamatos jelenlét. Ha közösségi média oldalt készítesz céged számára, legyél mindig naprakész, érdekes információkat, cikkeket ossz meg, illetve hirdetheted szolgáltatásaidat is.

Figyelj arra, hogy a költségkereted megfeleljen a törekvéseidnek! Költségvetésed tükrözze:

  • Rendelkezésedre álló erőforrásaid melyet az elérni kívánt célhoz használsz
  • Potenciális bevétel, amit a sikeres kommunikáció révén érsz el

Mérd az eredményeket! Evvel láthatod át, hogy elérted-e a kívánt célt, illetve milyen irányban módosíts a kommunikációdon a nagyobb siker érdekében

A Next Consulting Facebook oldalán folyamatosan értesülhetsz hasznos információkról, ide kattintva követheted.